Frysen är tyst

Nu när jag precis kommit hem från jobbet så ringde det på dörren, och efter att det ringt var det någon som ryckte i handtaget. Hjälp! Jag kikade och såg att lilla granntanten stod där. Misstänker att hon är dement eller nåt. Konstig är hon i alla fall. Och ensam. :( I alla fall: tanten berättade för mig att hon hade frostat av frysen men så hade den börjat pipa och så stängde hon dörren och då blev det tyst (sammanhängande och bra var allt hon sa, såklart). Jag förstod inte vad jag skulle göra åt henne så jag frågade, men hon kunde liksom inte säga vad hon ville utan stod bara tyst och stirrade på mig.
Sedan började hon prata om hur hon ringt på hos grannarna men att ingen öppnat (no shit, dom är på jobbet!) och hur dåligt hon tyckte det var. Jag försökte förklara för henne att dom nog var på jobbet, och sedan styra in samtalet igen på vad hon ville. Jo, det var ju frysen som hade stängd dörr. Bra, tyckte jag, då borde hon ju kunna använda den.

Jag kände det som om jag var på jobbet och försökte samtala med den dementa tanten vi har. Snurrigt!

Efter många tysta stunder av tantens stirrande så kom vi fram till (efter kanske 10 minuters ostrukturerat resonerande) att hon skulle gå hem igen och se om hon inte kunde ta och använda frysen nu i alla fall.

Phew. Antingen är hon enbart toksnurrig i huvudet, eller så är hon det + ensam. Tråkigt.

Förresten! Hennes son bor viss i Luleå och är matematiker. Det slängde hon in sådär mitt i allt när hon beklagade sig över att ingen svarade som hon ringde till.
Jag tror hon är stolt över honom. :)


Kommentarer;

Malin

Hurruduru! Du svarar inte då jag ringer! Och inte heller svarar du på sms! Vad är det för sätt? Undviker du mig? Va? VaVaVa?
*puss å kram*

2007-11-28 @ 21:04:28
URL: http://www.crazygirl.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: