Tvång?

Jag har suttit och glott igenom massa bloggar nu på morgonen och sett att de flesta skriver något nästan varje dag. Vissa skriver t.o.m. flera gånger per dag! Är det någon sorts tvång för många? Att det känns som de måste skriva ofta eftersom folk läser? Eller är det mer som en vanesak, eller ritual för att dagen ska fungera? Jag vet faktiskt inte vad det är för mig. Förut var det något jag gjorde ibland, när det kändes som jag hade någon roligt att skriva om, eller för att jag hade en ny layout och det kändes kul :P Andra gånger var det för att jag fick höra av vissa personer att jag borde blogga mer (Hurmhurm ;) ) Men nu... Nu börjar det kännas som något som hör till dagsrutinen. Kanske inte varje dag som att borsta tänderna, utan mer som att duscha kanske.

Det är aldrig roligt att göra saker för att man borde, då gör jag hellre saker som jag vill eller tycker vore bra för mig. Men att göra något för att det känns som att annat folk tycker att jag ska det = borde, det känns mindre och mindre intressant för mig. Och det kanske är bra? Det är ju faktiskt jobbigt att lyssna på alla önskemål som förvandlas till krav och förväntningar. Fast jag vet inte... Det är nog svårare än jag tror att vara sin egen och inte bry sig så hårt om vad de andra tycker. Fast man kan ju försöka. Ibland. När styrkan är där.

Hoppsan - Wall Of Text


Kommentarer;

Malin

Alltså det här med att blogga.. man bloggar ju inte offentligt på nätet om man inte vill att folk ska läsa bloggen.
Som du kanske märkt så har jag skrivit flera inlägg på en dag nu på sistone.. och det är mycket för att det är en ny grej på blogtown att man kan göra så och sen har jag en del som jag känner att jag vill skriva av mig.
Men det är ju inget kul som du säger att man skriver för att man känner att man borde, folk som tjatar på en att man inte skriver så ofta etc.
Fast det är ju såklart mycket roligare att titta in i din blogg numera då du hunnit skriva några inlägg sedan jag kollade sist. :) :)
*pussisar*

2007-10-07 @ 15:04:08
URL: http://crazygirl.webb.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: