Vad är det som är fel egentligen?

Jag borde tycka det känns roligt, eller hur? Jag har faktiskt inte träffat dem på ett halvår, och biljetten är ju redan bokad så pengarna är borta i alla fall. Varför är jag så ledsen då? Det känns inte alls kul att åka och hälsa på mamma och pappa. För en timme sen låg jag på sängen och grät, för att det känns så jobbigt. Det ska väl inte vara jobbigt att träffa sina föräldrar? Men jag är faktiskt inte alls sugen på det. Och det värsta, det värsta är skuldkänslorna. Jag känner mig jättehemsk som är på det här viset, och jag tror inte jag är ensam om att tänka att det är nåt fel på mig som inte vill träffa mamma och pappa. Usch, jag kan inte tänka. Jag vet ju att jag kommer åka i alla fall, hur motigt det än känns. Jag kommer packa mina väskor och sätta mig på planet ikväll och sen kommer jag vara där borta och... ja, jag vet inte. Kanske trivas? Kanske bara längta hem? Jag har ingen aning just nu. Det känns bara jobbigt.


Kommentarer;


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: