Topphatt

Föreläsningen idag om röst och tal var nog den mest intressanta jag haft på hela tiden. Det var jätteroligt för vi fick lyssna på vilken skilland det kan göra om man tränar sin röst och lär sig att använda den på bästa sätt, och se en film om stamning plus en annan kort film så vi fick se hur stämbanden ser ut när man pratar eller viskar. Nu förstår jag verkligen varför man inte ska viska när man tycker det gör ont att prata! Det anstränger ju stämbanden ännu mer. Ok, rent teoretiskt visste jag ju det tidigare också, men det blir en helt annan förståelse när man ser hur det ser ut!

Jag är så himla nöjd med dagen! Imorgon ska jag och Veronica på röstlab. och få leka lite med logopedtanten som höll i föreläsningen. Bl.a. ska vi få läsa en kort saga och sedan höra på en inspelning av den så vi får höra hur vi låter :P Gonna be great fun! Senare på dagen ska jag träffa Saari på stan en sväng också.



Kommentarer;


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: