Födelsedagar

Idag blir Hanna 21 och Ullis 22. Stora flickor, ja tänk. Grattis! ^^

Egentligen tycker jag det är ganska lustigt med det här firandet. Ja, stora gratulationer till att du överlevt ännu ett år. Visst finns det kulturer där man inte ens vet hur gammal man är? Där det liksom inte spelar någon roll. Man räknas som vuxen (kvinna i det här fallet) när man har fått mens och alltså kan bli mamma. Hm... Här i landet är det i alla fall viktigt att veta hur gammal man är, med tanke på att vi har åldersgränser på så mycket.

Nu skulle det här inte bli en diss mot födelsedagsfirande. Jag om någon tycker det är jätteroligt att både ge och få presenter, och födelsedagsfika är aldrig fel. Jag menar, tårta - Mmm-mm! ^^

Det kanske vore en god idé av mig att börja försöka hålla trådarna när jag skriver, så det inte blir så osammanhängande... Hm.


Kommentarer;

hanna

grattis till oss!!
vet inte hur det är i eran familj, men i min familj så firar vi inte så mycket själva åldern, utan själva grejen att personen fötts då. tror mamma skulle bli halvt deprimerad om vi inte firade då vi barn fyllde år eftersom att det är så himla speciell dag för henne också :)
iallafaaaaalll!
så ska det vara födelsedagsfirande here! troligtvis blir det lördag den 13 oktober! menmen, mer info kommer sen. hoppas du och fric kan komma, ni kan ju kolla upp hur era (ditt) schema är osv! kramo!

2007-10-02 @ 13:30:51

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: