Förflyttningsteknik

Nu är jag helt slut, både i kroppen och huvudet! Jobba hela helgen (fredag, lördag, söndag, måndag) och sen åka på kurs är ingen lätt sak minsann.
"Kursen" är fyra halvdagar på Umebygdens äldrecenter där vi får lära oss allt om förflyttningsteknik så vi på bästa (och enklaste) sätt kan flytta runt våra brukare, utan att skada oss själva. Great!

När jag hoppade på bussen dit väntade jag mig att jag inte skulle känna någon eftersom ingen annan från min arbetsplats skulle dit, men så började en tjej på bussen prata med mig och fråga om jag skulle på förflyttningen (detta efter att jag frågar busschauffören om vilken hållplats jag borde hoppa av vid). Kul jul! Hon visade sig bo i samma hus som jag, fast en annan trappuppgång. Min granne Malin, med andra ord. ^^
När vi kommit fram och satt oss för att vänta på eftersläntrare trillade ett annat bekant ansikte in (ja, med kropp också förstås): Sofia! Roligt värre. :)
Hon bjöd förresten in mig på maskerad på lördag. Det gäller dig också, Saari! ;)

Efter kursen fick vi skjuts hem av Sofia som hade fått låna bil. Det känns som det kommer bli bra halvdagar det här.
Nu är jag mer än slut.

Slut!


Kommentarer;

Theresa

Kul att det verkar bli bra, viktigt när det ändå kommer ta lite tid i anspråk =)

2007-10-30 @ 13:56:50
URL: http://www.metrobloggen.se/tessie
Saari

Yaaaay :D

2007-10-30 @ 18:37:43
Theresa

Åh, tack för alla förslag! =) Heldiggade idén med hjärtat - så gulligt! Om jag bara hade varit lite pysslig, men kanske kan gå att fixa ;) Vi får se vad vi hittar på till slut - Pelle Svanslös o Maja Gräddnos är också ett himla sött förslag! Tack som sagt, både från mig o Christian =)

2007-10-31 @ 15:10:41
URL: http://www.metrobloggen.se/tessie

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: