Universiteté

Hela dagen idag har jag spenderat på universitetet med massa andra blivande lärare för olika årskurser och ämnen. Mycket mer information än i fredags och om jag tyckte det snurrade i huvudet då så är det ingenting emot hur det kändes när jag nyss kommit hem. Nu har det dock lugnat sig lite och jag får morgondagen att återhämta mig på innan allvaret börjar.

9:00 - 12:00 Information i massor om hur hemsidan fungerar och hur viktigt det är att vi kollar vår studentmail, vilka som är studievägledare, studenthälsokvinnor, var det och det ligger på campus mm. (Jag sa ju att det var mycket!)

13:00 - 14:30 Kursintroduktion: Första kursen är Allmäna utbildningsområdet och är samma för de flesta lärarstudenterna. Vi blev indelade i grupper och jag tillhör grupp A, med Gunnar som kursansvarig vilket är toppen för honom har tjejerna från jobbet sagt "Åååh, Gunnar är såå bra!" om. Lovande! :)

15:00 - 16:15 Vi träffades i olika klassrum beroende på vilken grupp man tillhörde och jag traskade runt med en tjej som heter Ramona och är fett trevlig. I klassrummet pratade Gunnar ännu mer och sen fick vi leka den klassiska namnleken där man sitter i ring och upprepar vad alla före en själv heter, för att sen säga sitt eget namn. Jag tror jag kommer ihåg de flesta, och även om namnen inte sitter så vet jag hur alla ser ut i alla fall! :) Vi är kanske 30st i varje grupp och det är fyra grupper, så man lär ju känna igen de flesta ansiktena ganska snart.

När jag kom hem hällde jag i mig massa vatten och började skriva in mitt schema i min kalender, så nu har jag koll! Det känns som om jag kommer trivas och det är enbart roligt. Första tentan är fredag 10/10, haha. Långt bort, men på något vis känns det som om tiden kommer gå fort. :)

Vecka 43 har jag VFU (alltså praktik) och vi måste önska var vi vill vara i för område innan den tionde september (vilket är jättesnart!), annars kan jag hamna i t.ex. Lycksele om jag har otur. Inget ont om Lycksele men det är långt att resa. :p
Helgen den veckan är jag i Västerås och firar morfar som blir 80. Förhoppningsvis kommer både mina kusiner och mammas syskon vara där och gratulera gammgubben, för han vill inte ha några presenter. Då får han massa gäster istället! Lär bli kul :)

What else? Det blev som en längre uppdatering här för jag läste Hannas blogg innan jag började skriva så jag blev kanske aningen influerad.. Det är bra va? Jo! Tisdagar 19:00-20:30 (det var onsdagar från början men blev ändrat) kommer jag vara och dansa så då är jag inte anträffbar! :)


Kommentarer;

hanna

fett nice att läsa hur första dagen var. hade tänkt smsa nyss haha. men det låter ju super! har ni fått veta litteratur och har du ngn "läxa"? tänkte att vi kunde träffas nån gång på fik och plugga ;D

2008-09-01 @ 22:32:01

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: