Självkänslobanken och konditionen

image41 Efter jobbet idag for jag direkt till Idun för att möta en hop med arbetskamrater. Vi skulle nämligen få gå och se + höra Mia Törnblom prata om personlig utveckling och hur man får bättre självkänsla - alldeles gratis! (kommunens pengar) Och jag måste bara säga att det nog är den bästa föreläsning jag någonsin varit på. Allt hon sa sög jag åt mig som en svamp, och som grädde på moset (gott?) var hon rejält rolig. En härlig människa!
Hennes sätt att vara på scenen bar mina tankar till både Jonas Gardell och Elin Holm. Jag saknar faktiskt Elin en hel del ibland.
I alla fall! Mia pratade om var hon kom ifrån (för 11 år sedan var hon hemlös heroinist), jobbet, kärleksrelationer, föräldraskap och bara livet - hela tiden med exempel från hennes eget liv. Vi fick göra ett par övningar också; komma på två bra egenskaper med oss själva och sedan vända oss till personen vid sidan om oss och skryta,och ett par grejer till. Allt som allt var det en riktigt lärorik upplevelse och jag kommer inte glömma detta i första taget!
Har du möjlighet att se henne live so do it! Annars delar jag så klart gärna med mig av det jag minns. ^^


Kommentarer;

Malin

Härligt!
Henne vill jag oxå se! :)

2007-12-06 @ 21:01:48
URL: http://www.crazygirl.se
hanna

hon är grym! brukade se hennes program på tv, plus har en av hennes böcker. ändå lyx att ni fick fara dit gratis!

angående helgen. jag är upptagen på lördag. men om du är ledig på söndag så ska maria och jag baka pepparkakor och du får gärna komma om du kan och vill :)!

2007-12-06 @ 21:16:39
hanna

(typ svårt att veta vart man ska svara på nå vis?)

iallafall: jag och maria har planerat att hon ska baka degen (hon var pepp på det). så då kanske du kan stå för glasyr? blir ju som roligare med det. så kan jag köpa nå nonstop typ.
plus, om du har former så kan du ta med dom, plus en kavel! jag har iofs kavel och formar men om du har så äru välkommen att ta med det!
ps. tomteluva är ett krav! (om jag hittar min)

2007-12-06 @ 23:33:02

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: