Titta, han har ingen svans!

image21När jag läste Tessies blogg och skulle hjälpa henne och C att komma på vad de kan klä ut sig till på lördag så kom jag att tänka på Pelle Svanslös. Först som kostymförslag (Pelle och Maja) och sen började jag tänka på böckerna.

Dessa böcker som jag läst så många gånger under min uppväxt, och älskat så mycket. Jag vet att mitt minne säkert lurar mig, men jag blir ändå sugen på att gå till biblioteket för att se om de har några böcker om denna söta svanslösa katt (kanske i helgen).

Som jag minns det råkade Pelle alltid illa ut för att han var så rar och naiv, och inte blev det lättare för honom när de andra katterna såg att han var lite annorlunda. Vem minns inte bråkstaken Måns, och hans två svansar: Bill och Bull?

Även om de andra katterna i början tog elake Måns parti brukade de flesta av dem ändå hoppa över till Pelles sida till slut. När de tänkte efter, dvs.

Det var fina böcker (vill jag minnas) och när jag en dag blir mamma ska jag läsa dem för mina barn. För dom är lärorika också; bara för att man inte ser ut som alla andra betyder inte det att det är något fel på en!


Kommentarer;

Tessie

Pelle är underbar! Jag fastnade för den idén, men Christian vill vara nån slags vampyr i nån serie, med lång svart kappa, så jag får väl bli stackars vampyrbiten flicka ;) haha. Vi får se vad det blir, ska fixas imorgon...

2007-11-01 @ 14:58:20
URL: http://www.metrobloggen.se/tessie
Malin

Word!@
"bara för att man inte ser ut som alla andra betyder inte det att det är något fel på en!"

2007-11-05 @ 11:55:39
URL: http://crazygirl.webb.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: