Brasilien

När jag skulle hem från jobbet idag gick jag förbi en busshållplats (den vid gammlia) där ett utländskt par stod och funderade. De stoppade mig och frågade på engelska om jag visste hur man tog sig till ett köpcentra där det fanns lite allt möjligt. Först trodde jag de menade Strömpilen, men när de sa Willy:s senare förstod jag att de ville till Ersboda. Jag blev i alla fall kvar där och stod och pratade med dem, och sen åkte jag buss med dem och visade var de kunde byta till rätt buss. And guess what? Det var jätteroligt att få prata med vilt främmande människor, och på engelska dessutom!

På den stunden där fick jag reda på att de båda kom från Brasilien, att kvinnan hette Rosalié och pluggade engelska här på umu, och killen hette Alex och pluggade ekonomi i Tyskland men var och hälsade på sin syster nu. Hur får man för sig att flytta till kalla länder här för att studera, I mean really? De svarade bara att de tyckt det verkat exotiskt, och var glada att det inte var kallare än ett par minus idag. Haha.
Tydligen blir det bara 15 grader på vintern i Brasilien. Plusgrader alltså. Ja, huvva!


Kommentarer;

LqR

Intressant, jag har också fått hjälpa just brasilianska personer på bussen (det var dock med deras packning och i Slussen i Stockholm).

2008-01-10 @ 23:04:18
URL: http://luftslott.org

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: