Igår

På väg hem från jobbet igår fick jag syn på en bekant hårfärg. Jag tittade närmare och såg att jag kände igen den gröna väskan också - min Saari! Åh, vad längesen det var jag såg henne. Jag ropade på henne och vi kramades. Hon stod utanför soc. kontoret i stan för hon skulle in dit och prata bostad med mera. Dock var det en halvtimme kvar tills hon hade tid där så hon fick följa med mig in på Stadium och kolla på skor.
(Jag hittade f.ö. ett par jättefina som inte fanns i min storlek. Tough luck!)

Sen när vi skiljts åt igen gick jag hem och dök ner i tvättstugan där jag höll mig sysselsatt ganska länge. När jag hade slut på tvätt och grejer att hålla tankarna upptagna med så kom dom. Tankar på Saari och hur hennes ögon sett ut, och då blev jag ledsen. Det hade inte funnits någon glans i dem. Visst, hon sa att hon var trött sedan gårdagen, men förr har hon alltid haft liv i ögonen även om hon varit trött.
Vart är världen på väg egentligen? Vad är det som händer med alla?


Kommentarer;


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: