Fruktsallad



Äntligen har jag blivit tilldelad en VFU-plats! Bara lite mer än en vecka sent, oh well. På måndag börjar jag 7.30 och ska gå som en heltidare (pust!). Jag har hamnat i en s.k. storbarnsgrupp - Plommonet - där barnen är 3-5 år gamla, och det verkar så roligt! Samtidigt är jag sjukt nervös redan nu, haha, men det blir säkert bra när jag väl kommer dit. Tänkte cykla dit idag eller imorrn kanske och se så jag hittar. Att komma vilse och bli sen är en av de värsta sakerna jag kan tänka mig, så det är inte ett alternativ. :p

Det känns som jag har jättemycket jag ska och borde göra (stress), men jag vet inte vad det skulle vara egentligen. Kanske borde göra en checklista...



Kommentarer;

Tessie

Vad roligt med praktik (vi som kallar det VFT - tydligen bara Malmö i hela Sverige som inte säger VFU...) =) Det är alltid nervöst innan, men det brukar bli superkul! Såklart mycket att göra och tuffa långa dagar, men samtidigt så det kommer bli sen, så lika bra att vänja sig ;) Lycka till!

2008-10-14 @ 10:57:21
URL: http://www.metrobloggen.se/tessie
Tessie

Ojdå, som ni ska skriva under VFU-tiden eller efter? Vår skola har nämligen som policy att inte ge uppgifter som behöver göras under praktiken, utan lämnar det till partnerskolan/-förskolan att sköta det utefter vad som passar. Dock har vi ju gjort flera sådana liknande arbeten inför mentorsdagar och så (på högskolan).



Jadu - vad är du intresserad av? Man kan ju fråga sig om det där med ålder exmpelvis - vad är bäst: åldersintegrerat eller -uppdelat? Hur arbetar förskolan med genus? (mitt favoritämne!) Barn i behov av särskilt stöd (ännu ett favoritämne). Lekens betydelse och roll i förskolan. Olika pedagogiska inriktningar. Skapande verksamhet. Ja, det finns många områden att söka frågeställningar inom! Mitt hetaste tips är nog det där med genus! Lycka till iaf =)

2008-10-14 @ 19:17:54
URL: http://www.metrobloggen.se/tessie

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: