Spännande

Tar en liten paus i pluggandet. Grejen jag ska göra är läsa 3 olika böcker, alla om läraryrket och didaktik, och förbereda en muntlig presentation av dem på ca 5-10 minuter, till tisdag. Det är med andra ord en hel del läsande och reflekterande och jag känner hur hjärnan blir alldeles mosig, haha. Till på tisdag har jag nog koll på allt ändå! Sen blir det att släppa det här, för på fredag är det tenta men några instuderingsfrågor har vi inte sett till än. Ska jag se till att minnas alla föreläsningar och diskussionsgrupper? Hm... Fast lärande handlar ju inte bara om att komma ihåg och repetera det som har sagts tidigare, det har jag faktiskt lärt mig!


Kommentarer;

Anonym

Oj, det var en ganska så omfattande uppgift! Men som du säger, man lär sig tänka annorlunda om lärande och kunskap när man börjat läsa till lärare - förhoppningsvis lever ju också våra lärare som de lär i och med tentor osv. Våra är oftast ganska duktiga, men ibland går de emot sig själva ganska rejält! Lycka till med uppgift och tenta!

2008-10-04 @ 19:15:54

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: