Den rosa munken

image35Hela dagen idag (känns det som!) har jag spenderat på sjukhuset med en tant från mitt servicehus.
Kring lunchtid bestämdes det att hon snarast möjligt skulle in på akuten för att hon hade sådana besvär från sitt framfall att det var rent outhärdligt för den stackars tanten.
Toppen som jag är slängde jag i mig min mat, vilade en kort stund och åkte sedan iväg till akuten med tanten. Vår SSK hade påstått att vi skulle just dit, till akuten, men haft helt fel. Vi skulle minsann till Kvinnokliniken! Alltså tog vi och gick till hissen (långsamt), åkte fel en våning för att sedan hamna rätt. Väl på kvinnokliniken fick vi vänta en kvart på att få tala om för en sköterska varför vi var där, och sedan en halvtimme till efter det på att läkaren skulle återkomma från sin lunch.

Efter många om och men undersökte han min tant och konstaterade att hon skulle få en ny ring insatt som skulle hålla livmodern på plats (ja, den gamla hade nämligen åkt ur). Ny ring på plats! Toppen! tänkte jag. Nu kan vi åka hem! (Detta var kring 14-tiden) Först skulle tantan bara gå på toaletten och se så ringen inte föll ur, men självklart så ploppade den ner i toaletten. NOO! Ringen hade inte passat så nu måste en ny lösning uppfinnas.
Detta var tydligen så komplicerat att vi fick vänta ytterligare en timme innan vi fick komma in i undersökningsrummet igen. Nya ringen liknade en stor, rosa munk. Snajsigt, och yes, den passade fint och stannade kvar! Success!
Tid för återbesök bokades, och taxi beställdes. Denna fick vi vänta ända till 16.03 på.
Förbannat lång dag, men det gick ändå bra för tanten jag var med är så söt och snäll :) Och 92 år! Purfärsk ju :>

När taxikillen kom så visade det sig att vi skulle dela taxi med en annan tant (klädd helt i rosa) och hennes följeslagare (sur och rund). Rosa tanten var snabbare än min tant och högg platsen i framsätet. Krångel och elände, min lilla pluttetant kan inte sitta i baksäten. Detta försökte jag lugnt och vänligt förklara för rosa tantens följeslagare, men kossan fräste att hennes tant minsann inte kunde heller! Hepp.
Vi krånglade in min tant i baksätet på en barndyna medan tjocka följeslagaren gick runt och satte sig. Sen försökte både jag och taxichauffören få henne att förstå att hon var tvungen att sätta sig på mittenplatsen för jag måste kunna kliva ur och hjälpa min tant sen (vi skulle av först - de skulle åka några km till). Det var visst jättesvårt för henne att fatta som trodde att jag skulle sitta i mitten. Hello, ska jag putta ut min tant och sedan själv kliva ur? Två ord i mitt huvud då: Dumma kossa.

Till sist satte hon sig (surmulet) i mitten och fem minuter senare var vi tillbaka på jobbet. Hemma - om man är tant. :)

Då kände jag hur det blev svart i huvudet och bad någon annan följa tanten upp till lägenheten medan jag satte mig och rapporterade. Tohuvudet jag fick gå tre omgångar för att lämna nycklar och pengar och hämta matlådan. Jag glömde allt! Nu är jag i alla fall hemma och ledig i fyra dagar och det känns att det behövs.

Det är ganska otroligt ändå att jag orkade behålla lugnet under hela tiden på sjukhuset när allt var så krångligt, och sedan även där med taxistrulet. Lugn, sansad och till och med trevlig lyckades jag vara! Sen brast det och jag ringde mamma för att spy lite galla över hela grejen :p Men nu är allt bra! ^^


Kommentarer;

Sofia

Hahaha!! Vilken story...vet inte om jag ska skratta eller bli sur tillsammans med dig. Det blir nog både och ;-) Saknar och tänker på dig vännen! *kramas*

2007-11-21 @ 18:04:32
URL: http://filosofia.blogg.se
hanna

ändå starkt av dig! ditt humör kan bli lite crazy ibland, fast det går till sig fort! säg till om du vill hänga någon dag. jag är ledig i helgen men på fredag ska jag hänga med valentina. annars är jag free for chat!

2007-11-22 @ 10:43:07
Saari

Men alltså, EWW rosa munken! Jag kommer aldrig kunna äta munk med rosa glasyr igen xD

Du är så duktig, love. Skönt med ledigt! Välförtjänt!

2007-11-23 @ 14:45:18
Malin

Tjo.. vad duktig du är! Och jag tänkte samma som Saari, nu kommer jag aldrig kunna äta en rosa munk igen.. inte för att jag nånsin ätit det. ;)
*kramsen*

2007-11-28 @ 20:55:49
URL: http://www.crazygirl.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: