Är det någon hemma?

Jag blir så förbannad på trafikanter (främst billister) som inte har vett att signalera när de ska svänga. Kanske vet de inte hur man gör? På grund av människans allmäna idioti höll jag på att bli påkörd på väg till jobbet i morse. Jag skulle korsa en väg som var helt fri, såvida inte bil från anslutande väg ville svänga. Jag kollade läget och konstaterade att ingen bil låg i "sväng-filen" och ingenstans blinkade det. Grönt för mig! Jag cyklar. Wroom! Där kom lilla röda saaben och svängde (korsade min väg) utan någon som helst förvarning. Hallåå? Är inte bland det första man lär sig när man tar körkort att blinka? Fy helvete, trafikfaror överallt. Nu kom jag undan med ett lindrigt hjärta i halsgropen, men snälla trafikanter:
Visa vart ni ska!


Kommentarer;

ullis

läskisch >

2007-10-12 @ 13:28:04
Sofia

Jag kan bara instämma. En del människor saknar totalt omdöme och tänker bara på sig själva. Jag är glad att du hade en ängel vid din sida, men det är förskräckligt. Ett kok stryk skulle de ha, baske mig!!

2007-10-12 @ 15:27:52
URL: http://www.filosofia.blogg.se
Sofia

Jag bor på Malmaberg i en nyrenoverad 2:a. Har aldrig mått så bra och trivts så bra med allt som nu.
Det händer mycket positiva saker. Tabletter, terapi, och självinsikt hjälper mot mycket ;-D
Hur har du det vännen? Tänker på dig ofta! Love you too!

2007-10-12 @ 15:31:11
URL: http://www.filosofia.blogg.se
Malin

Men fyy så otäckt!! Du hade verkligen änglavakt.
Vi har en väg här, där det är liksom tvärtom.. när jag ska korsa den vägen, så brukar jag stanna då det kommer bilar på den (det är inget övergångsställ) och oftast brukar bilisterna köra precis fram till mig för att sedan svänga, _utan_ att blinka.. Dock är det såklart inte lika farligt som det var för dig.. men det är något irriterande då man stannat enkom för dom liksom.

Sköt om dig! :)
(och när får vi se en snygg css-layout här ^^, för jag antar att detta är en standardlayout?)

2007-10-13 @ 02:07:52
URL: http://crazygirl.webb.se
Saari

Word sister!!! >:(

2007-10-15 @ 21:41:09

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: